Een antwoordservice voor jouw bedrijf

Heb je soms geen tijd om de telefoon op te nemen, laat hem dan doorschakelen naar een antwoordservice. Deze mensen staan jouw klanten netjes te woord en schakelen ze door met jou wanneer dat kan. Wanneer dit niet kan ontvang je direct een aantekening van de antwoordservice zodat je weet wie jou heeft gebeld en waarom. Wanneer je dan even de tijd hebt gevonden kun je hem of haar zelf terugbellen en te woord staan. Een antwoordservice wordt ook vaak gebruikt door bedrijven die seizoensgebonden zijn. Die hebben het in de zomer veel drukker dan in de winter of juist andersom. Als je zo’n soort bedrijf hebt kun je een soort abonnement op de antwoordservice nemen. Zo betaal je nooit teveel! Dat wil natuurlijk geen enkele ondernemer, dus dit is een prachtige uitkomst voor beide partijen. Zo’n abonnement kan bijvoorbeeld bestaan uit één dag of voor enkele weken of maanden.

Hoe werkt een antwoordservice?

Heb je je zomeragenda al gezien en begin je te zweten als je de planning ziet? Ojee daar ging de telefoon. Eigenlijk heb je helemaal geen tijd om deze op te nemen, maar je doet het toch maar. Het is een klant die je graag wilt houden maar even makkelijk gaat dat niet altijd. Je kijkt op de klok en er is zo een halfuur verstreken. Jammer van je tijd denk je. Komt deze situatie je bekend voor? Dan is een antwoordservice de ideale oplossing voor jou. Een antwoordservice neemt in jouw naam de telefoon op. De beller heeft in principe dus niets in de gaten. Alleen dat jij je tijd veel beter kunt verdelen. Gaat je eigen telefoniste bijvoorbeeld met vakantie of verlof en weet je niet wie er anders dan jijzelf de telefoon moet opnemen? Dan is het antwoord op deze vraag de antwoordservice, je kunt voor enkele dagen, weken en zelfs maanden een abonnement ervoor afsluiten.