Een gids voor de beroepen van performancemarketing

We dromen vaak van segmentatie van vacatures in gewapend beton in digitaal. Het zou mooi zijn als niemand een verkeersmanager met een CPA-manager zou verwarren, geen eisen zou stellen aan een webanalist als aan een internetmarketeer.

Maar de eisen en taken voor vacatures veranderen van bedrijf tot bedrijf. Het is goed dat er karakteristieke kenmerken en kenmerken zijn die te onderscheiden zijn als je de IT-wereld nader bekijkt. Vandaag praten we over vacatures voor performance marketing.

Performance marketing is gericht op resultaat en verkoop. Het biedt transparantie over het bestede budget en de daadwerkelijke verkopen. Betaling vindt alleen plaats wanneer de gebruiker de gerichte actie uitvoert: bijvoorbeeld wanneer hij een aankoop doet.

Dit gaat niet over inhoud, product en ontwerpposities. Hoewel inhoud ook leads genereert, en er is inbound marketing, die een prestatietool wordt via artikelen en e-mailnieuwsbrieven. 

Internet marketeer 

Een specialist die zich bezighoudt met online marketing. Zijn taak is om het bedrijf op het netwerk te promoten. Hij is verantwoordelijk voor het aantrekken van klanten (leads), bedrijfsmerk, verkoopniveau, retentie (gebruikersbehoud), enzovoort.

Er zijn geen twee banen voor internetmarketeers die op elkaar lijken – dit is een alleskunner. U kunt display-advertenties, zoekmachinemarketing (SEM) en optimalisatie (SEO), promotie op sociale media, het maken en zaaien van virussen, e-mailmarketing (nieuwsbrieven) doen. Deze specialist weet ook wat RTB, CCM, YAN zijn. 

Typische taken: 

  • Ontwikkeling van een strategie voor bedrijfspromotie.
  • Het voeren van advertentiecampagnes (context, display-advertenties, targeting, teasernetwerken), hun optimalisatie en prestatie-evaluatie.
  • SEO-audit en optimalisatie.
  • Inhoud plaatsen in de blogosfeer, sociale netwerken, boodschappers.
  • Email reclame.
  • Ondersteuning en promotie van de website van het bedrijf.
  • Monitoren van siteverkeer, acties implementeren om meer bezoekers te trekken (A / B-testen, Google Analytics).
  • Competitieve analyse.
  • Ontwikkeling van technische specificaties voor aannemers: ontwerpers / programmeurs. 

Voorwaarden: 

  • Ervaring met het ontwikkelen van een beoordeling van de effectiviteit van marketingcampagnes.
  • Kennis van analytische tools: Google Analytics, call tracking systemen.
  • Uitstekende kennis van de principes van zoekmachineoptimalisatie.
  • Bezit van promotietools in sociale netwerken.
  • Inzicht in en berekening van de belangrijkste indicatoren van online marketingprestaties: CTR, CPA, CPC, CPS, ROI, enz.
  • Ervaring in het aansturen van externe bureaus en aannemers.
  • Uitstekende kennis van MS Office (Power Point, Excel).
  • Ervaring met CRM-systeem. 

User Acquisition Manager 

De vacature is zo’n vijf jaar geleden verschenen, maar schrikt nog steeds zowel managers als kandidaten af ​​met zijn naam. Maar in feite is het de manager die verantwoordelijk is voor het aantrekken van nieuwe gebruikers. Hij denkt na over waar hij de doelgroep bereikt zodat traffic wordt omgezet in verkoop. Hoe effectiever, hoe koeler de specialist. 

Taken: 

  • Opstellen en implementeren van een leadgeneratiestrategie.
  • Werken met SEM, betaalde social media, banners, teasers, etc.
  • Constant zoeken en testen van nieuwe verkeersbronnen.
  • Testen van bestemmingspagina’s, berichten, segmenten. 

Voorwaarden: 

  • Ervaring met Google AdWords, officiële Facebook-advertenties, myTarget, banner- en teasernetwerken, Programmatic Buying (automatische aankoop van display-advertenties), etc.
  • Inzicht in de principes van SEO-promotie.
  • Geavanceerd niveau in online analyse: Google Analytics, GTM, met gedetailleerde instellingen voor trechters en doelen, analyse van conversies, kanalen en cohorten, utm-tags voor het verzamelen van statistieken, oproepregistratie.
  • Ervaring met het massaal testen van online marketingkanalen.
  • Goede kennis van Excel. 

Traffic manager

Dit is een specialist die verantwoordelijk is voor het aantrekken van verkeer of leads, applicaties, gebruikers. Soms kan een baan met vergelijkbare kenmerken een PPC-manager worden genoemd (Pay-Per-Click – Pay-Per-Click). Het doel is om de beoogde bezoeker te vinden. 

Taken: 

  • Effectieve aankoop van alle soorten verkeer (arbitrage) binnen advertentiecampagnes.
  • Werken met de belangrijkste bronnen van webverkeer: MyTarget, Facebook en Instagram, teasernetwerken, VKontakte en Odnoklassniki, bannernetwerken, Google AdWords en Yandex.Direct.
  • Analyse van aangekocht verkeer, verhoging van CTR en conversie, levering van rapporten.
  • Creatie van promotiemateriaal.
  • Werken met budgetten. 

Voorwaarden: 

  • Ervaring met het effectief genereren van leads.
  • Ervaring met verkeersarbitrage is een must.
  • Ervaar het werken met CPA-netwerken of advertentienetwerken en begrijp de specifieke kenmerken van de markt.
  • Ervaring met belangrijke analyse- en statistieksystemen.
  • Ervaring met DoubleClick. 

SEM-manager 

Zoekmachinemarketing is zoekmachinemarketing. De specialist houdt zich bezig met website-promotie door middel van contextuele advertenties. 

Taken: 

  • Monitoren en voeren van campagnes in Google AdWords.
  • De effectiviteit van advertentiecampagnes volgen, doelen stellen.
  • Analyse van advertentiecampagnes, post-click, aanbevelingen.
  • Mediaplannen en rapporten over reclamecampagnes opstellen.
  • Remarketing- en retargetingcampagnes. 

Voorwaarden: 

  • Ervaring met Google AdWords-contextsystemen. De aanwezigheid van certificaten wordt aangemoedigd.
  • Kennis van webanalysesystemen: Google Analytics, Openstat, Omniture. 

SEO-specialist 

Hij moet verantwoordelijk zijn voor het valideren en verbeteren van de zoekstrategie. Een strategie vanaf nul kunnen ontwikkelen. Het is ook nodig om de prestaties van alle pagina’s te verbeteren. Een SEO-specialist moet de tools kennen: Moz, Google Webmaster Tools. 

Taken: 

  • Neem deel aan het creëren van hoogwaardige en relevante inhoud voor de site.
  • Houd statistieken bij en verbeter de conversieratio’s voor zoekopdrachten en stel doelen op basis van verkeers- en conversiegegevens.
  • Volg de laatste SEO-trends en grote zoekmachines.
  • Werk aan de semantische kern: verzameling en jaarlijkse update (kennis van Key Collector). 

Voorwaarden: 

  • Uitstekende kennis van zoekmachines en optimalisatiefactoren, wijzigingen in basisalgoritmen.
  • Ervaring met webanalyse en verwerkingsprogramma’s voor zoekopdrachten.
  • Ervaring in SEO-analyse en datagestuurde optimalisatie.
  • Mondelinge en schriftelijke geletterdheid. 

Targetoloog

Hij houdt zich bezig met het opzetten van gerichte advertenties op sociale netwerken. Als ze het bij het verkeerde eind hebben, biedt kindvrij luiers en verstokte vrijgezellen – trouwjassen. Ze weten hoe ze het publiek kunnen segmenteren op geslacht, leeftijd, woonplaats, interesses, burgerlijke staat, baan in sociale netwerken. 

Taken: 

  • Opzetten en beheren van reclamecampagnes.
  • A / B-testen van advertenties / doelgroepen.
  • Analyse van campagnes van concurrenten en ontwikkeling van strategieën om hun acties tegen te gaan.
  • Lagere CPC (kosten per klik), CPA, CPA, hogere ROI en KPI. 

Voorwaarden: 

  • Analytische geest.
  • Selfservicecampagnes in myTarget en HiConversion.
  • Inzicht in het werk van algoritmen en technologieën voor gerichte reclame.
  • Ervaring met systemen: Plarin, Cerebro, Publer of vergelijkbaar in functionaliteit.
  • Mogelijkheid om hypothesen te analyseren en op te bouwen met Google Analytics.
  • Kennis van Excel om draaitabellen te maken voor het werken met gegevens.
  • Het verkopen van schrijfvaardigheid (op verzoek).
  • Vaardigheid in het werken met grafische editors (kan worden gevraagd). 

CPA-manager 

CPA (Cost-Per-Action) is een beschrijving van een situatie waarin een adverteerder betaalt voor een actie die door een gebruiker is uitgevoerd. Een CPA-manager is een specialist die met adverteerders werkt, hij weet ze te vinden en hoe hij verbinding moet maken met het CPA-netwerk. Verantwoordelijk voor het aanbieden van traffic. 

Taken: 

  • Adverteerders verbinden.
  • Ontwikkeling van aanbiedingen.
  • Praktische kennis en vaardigheden om “betaald” verkeer aan te trekken.
  • Ervaring met het verbinden van en snel groeiende volumes in CPA-netwerken.

Voorwaarden: 

  • Inzicht in de principes van CPA-netwerken en arbitrage.
  • Succesvolle gevallen van werken met aanbiedingen en uitgevers.
  • Ervaring met verkeersanalyse en fraudedetectie. 

Affiliate Manager

Affiliate-programma’s zijn een overeenkomst tussen de eigenaar van een website en een partner. De partner trekt bezoekers naar de site en de eigenaar betaalt voor het werk tegen vooraf bepaalde tarieven. En de aangesloten manager houdt zich bezig met de ontwikkeling en promotie van het aangesloten programma en is verantwoordelijk voor de verkeersvraag. 

Taken: 

  • Ontwikkeling van onze eigen en externe (Admitad, CityAds, etc.) verwijzingspartnernetwerken met betaling voor actie (inkomstenaandeel, CPA, CPL).
  • Het voeren van incentivepromoties en cross-promotiecampagnes op de site, ook in samenwerking met partners.
  • Verbinding met loyaliteitsprogramma’s en actief werken met het publiek (regelmatige promotiecampagnes). 

Voorwaarden: 

  • Zelfstandig zoeken naar nieuwe partners.
  • Sterke analytische en spreadsheetvaardigheden.
  • In de ervaring zijn er succesvolle gevallen van cross-campagnes en campagnes voor actief werk met het publiek.
  • Wees niet bang voor de termen CPC, CPM, CPI, CPS, eCPC, eCPM, CR, CTR.
  • Als we het hebben over werken op afstand of in een klein bedrijf, dan kunnen de functies van een aangesloten onderneming en een CPA-manager door één persoon worden uitgevoerd. Meerdere specialisten kunnen worden bijgehouden door CPA-netwerken. 

Webanalist 

Omdat de kandidaat voor puur analytische taken komt te staan, is de manier van denken erg belangrijk. Een webanalist verzamelt en analyseert informatie over de site, sociale netwerken en gebruikers. Op basis van de gegevens doet hij voorstellen voor resource-optimalisatie. Met zijn hulp kunt u het aantal leads vergroten, het formulier voor het bestellen van goederen in een online winkel vereenvoudigen, het websiteverkeer vergroten en het gebruikersgedrag aanpassen. 

Voorwaarden: 

  • Mogelijkheid om met grote hoeveelheden gegevens te werken.
  • Inzicht in de principes van internetmarketing en gebruikersgedrag op internet.
  • Diepgaande kennis van webanalysetools (Google Analytics), het opzetten van evenementen, segmenten, aangepaste rapporten.
  • Ervaring met het gebruik van GTM, BiqQuery.
  • Kennis van SQL.
  • Expertniveau van Excel-vaardigheid (logische en tekstfuncties, draaitabellen). 

Plichten: 

  • Split testing: van hypotheseontwikkeling tot implementatie. Op basis van de resultaten, het formuleren van aanbevelingen voor het verbeteren van advertentiemateriaal en bestemmingspagina’s.
  • Analyse van de effectiviteit van advertentiecampagnes in termen van: bereik, post-view, post-click, attributiemodel voor meerkanaals verkoop en kruispunten van deze segmenten.
  • Opstellen van aanbevelingen voor kostenoptimalisatie.
  • Presenteer visueel informatie over bedrijfsprestaties.
  • Zorgen voor ondersteuning van datakwaliteit.
  • Formuleren van aanbevelingen om de efficiëntie van digitale reclamekanalen en de kwaliteit van inkomend verkeer te verbeteren.
  • Optimaliseer de processen om een ​​klant aan te trekken vanaf de keuze van een advertentieplatform in de fase van het opstellen van een mediaplan tot het moment dat de klant de eerste transacties doet.
  • Opstellen en visualiseren van rapporten.
  • Linkopmaak voor advertentiecampagnes.
  • Analyse van gebruikersgedrag (bruikbaarheid). 

Mobiele marketeer 

Het promoten van een mobiele applicatie is iets anders dan het promoten van een website of dienst, dus een mobiele marketeer komt bedrijven te hulp, die de applicatie naar de top 10 in de Apple Store of Google Play kunnen brengen. 

Plichten: 

  • Promotie van een mobiele applicatie.
  • Lancering van advertentiecampagnes in Google AdWords, Facebook, CPI-netwerken.
  • Gemotiveerde installaties pompen.
  • De applicatie naar de top brengen.
  • Analytics AppsFlyer, Flurry, Google Analytics.
  • Interactie met developers en designers: werk aan het verbeteren van de applicatie.
  • KPI-tracking en campagne-optimalisatie.
  • Planning, rapportage. 

Voorwaarden: 

  • Relevante werkervaring (promotie van mobiele applicaties) van minimaal drie jaar.
  • Ervaring met het naar de top brengen van applicaties.
  • Web analyses.
  • Ervaring met Google Analytics. 

Interessant feit. Het beroep van affiliate manager is meer dan zeven jaar geleden ontstaan, maar nog steeds weten niet alle digitale specialisten ervan (of begrijpen ze wat het is). Dit ondanks het feit dat de digitale markt jaarlijks wordt verrijkt met nieuwe vacatures. Daarom moet je continu leren bij te blijven. Sta altijd klaar, verzet je niet tegen nieuwe dingen, bestudeer de markt goed, volg cursussen, ga naar conferenties en bombardeer experts met vragen. Digitaal biedt jonge professionals een uitstekende kans om zich te ontwikkelen zonder een gespecialiseerde hogere opleiding. Je hebt nodig: nieuwsgierigheid, bereidheid om online marketingtools handmatig te testen en netwerken met potentiële werkgevers op sociale media.

global recruitment selection

https://www.globalrecruitment.info/